Service och Support / ASSU-Tjänster
När vi pratar service & support så pratar vi gärna om ASSU, vårt uttryck för riktig IT-support.
ASSU-åtgärdstjänster: Assistans – Service – Support – Underhåll
ASSU-drifttjänster: Drift- och övervakningstjänster samt backup.
Till IT-systemen vi installerar tecknas vanligtvis även ett ASSU-avtal vilket avser vårt management-åtagande efter slutförd installation, där vi tar tekniskt helhetsansvar för den löpande driften av hela IT-systemet.
Sakkunniga ASSU-åtgärder
För att IT-systemet ska fungera på det sätt som vi utlovar krävs det att systemet underhålls och vid behov ska ASSU-åtgärder utföras på ett fackmannamässigt vis. Vi på Kalmar NDC arbetar dagligen med olika ASSU-åtgärder vilket gör att vi kontinuerligt upprätthåller en hög teknisk kompetens. Användarrelaterade problem hanteras av våra support-tekniker som ger assistans antingen på plats hos er eller via fjäranslutning.
ASSU-avtal från dag ”ett”
Vår grundprincip är att vi alltid offererar ett ASSU-avtal i samband med att vi offererar ett IT-system. Detta gäller från dag ”ett” efter avslutad installation. Även om det finns garanti på utrustningen ingår det inte att åtgärda garantifel, endast att ersätta utrustningen.
ASSU-avtalet omfattar:
ASSU-åtgärder:
Vilket omfattar åtgärder vid fel i hårdvara och programvara samt assistans och underhåll inkl. preventiva förebyggande åtgärder.
Vid ASSU-åtgärd utförs detta i första hand från vår HelpDesk genom fjärraccess.
Om ASSU-åtgärd inte kan utföras via fjärraccess kommer ASSU-åtgärden utföras på plats.
ASSU-drifttjänster:
Denna tjänst omfattar säkerhetskopiering, drift- och systemövervakningstjänster, samt backup och datalagring.